نیکی لائودا افشا کرده که روزبرگ و همیلتون پس از تصادفشان در گرندپری اسپانیا که منجر به خروج هر دو راننده از مسابقه شد، تهدید به اخراج از تیم شده اند.

اتفاق از این قرار بود که همیلتون در پی سبقت گیری از روزبرگ، روی چمن ها رفت و تعادل ماشینش را از دست داد. وقتی که به پیست برگشت، در حال سر خوردن بود و به روزبرگ برخورد کرد که نتیجه اش، خروج هر دو ماشین مرسدس از مسابقه بود.

حاصل این اتفاق، تیره تر شدن روابط دو راننده قدرتمند مرسدس بود. لائودا فاش کرد که پس از این حادثه، مرسدس مجبور شد که قوانین جدیدی را برای رانندگانش بگذارد تا از پیش آمدن چنین حوادثی جلوگیری کند. مرسدس حتی این دو راننده را تهدید کرده بود که اگر در جهت موفقیت تیم رانندگی نکنند، اخراجشان خواهد کرد.

لائودا در مصاحبه ای با گراهام بنسینگر گفت:

ما برای آن ها قوانین ویژه ای گذاشته بودیم. مخصوصا پس از اسپانیا که هم دیگر را از مسابقه خارج کردند، اعلام کردیم که این اتفاق برای مرسدس غیر قابل قبول است.

ما بهشون گفتیم که ” شما باید مسابقه را ببرید. یکی از شما باید پیروز بشود. نباید یک دیگر را از مسابقه خارج کنید” .

“ما یک سری قوانین وضع کردیم که نباید از آن ها تخطی کنید. اگر این اتفاق بیفتد، جریمه می شوید و اگر بی اعتنا باشید، شما را از تیم مرخص می کنیم چون ما یک تیم هستیم و نمی توانیم یک دیگر را نابود کنیم.”

چند تا ایده محشر برای قوانین به ذهن توتو رسید و ما اونا رو اجرایی کردیم که حاصلش کمتر شدن برخورد هایشان بود.

 

تصادف همیلتون و نیکو روزبرگ

تصادف همیلتون و نیکو روزبرگ – اسپانیا 2016

حوادث اسپانیا، باعث شد که مالکان تیم در اشتوتگارت، خانه مرسدس بنز، خواهان روشن شدن چند و چون تصادف باشند. نیکی لائودا همیلتون را مقصر اصلی این تصادف می داند.

این که تقصیر کی بود، بحث داغی شده بود. برای من روشن بود که همیلتون با شدت زیادی به راست پیچید، روی چمن ها رفت، کنترلش را از دست داد و با برخورد به نیکو، او را به بیرون از مسابقه هل داد.

گفتم که اگر بخواهم همین الان انتخاب کنم که تقصیر کی بود، به نظرم بیشتر تقصیر همیلتون بود تا نیکو.

اما اظهار نظر لائودا، به مذاق راننده بریتانیایی قهرمان سه دوره مسابقات فرمول یک خوش نیامد.

لوییس از نظر من خوشش نیامد. زیرا دیدگاه دیگری داشت. او گفت ” چرا من را نقد می کنید؟” . به او گفتم ” ببخشید، نمی توانم بپذیرم که شما با هم برخورد کنید و از مسابقه خارج شوید و دست ما از امتیازات کوتاه بماند و بعد بگویم که تقصیر هیچکس نبود. من دنبال مقصرم. ”

بعد از آن بود که لوییس واقعا ناراحت شد. نیکو که حضور داشت گفت “تقصیر تو بود. تو به سمت داخل آمدی. چرا کمی فضا نگذاشتی؟” همیلتون هم جواب داد ” چرا باید این کار را بکنم؟ من میخواهم که مسابقه را ببرم”

لائودا اضافه کرد که بعدا یک گفتگوی تنها با همیلتون داشته تا این تصادف را با جزئیات بیشتری بررسی کنند.

 

لوئیس همیلتون و نیکو روزبرگ در گرندپری موناکو

نیکو و همیلتون هیچ دوستی ای نداشتند

همیلتون و روزبرگ رفقای دوران کودکی بودند. اما این رفاقت وقتی که سه فصل با هم بر سر قهرمانی رقابت داشتند، به انتها رسید. روزبرگ در پایان فصل گذشته به قهرمانی رسید و پس از آن بود که از مسابقات فرمول یک خداحافظی کرد. نیکی لائودا توضیح می دهد که چگونه دشمنی بین این دو راننده بریتانیایی و آلمانی بالا گرفت.

در ابتدا همه چیز خوب بود. اما هر چه رقابت داغ تر می شد، تنور رفاقت این دو نفر به خاموشی می رفت. هر دو بر علیه هم موضع می گرفتند. رقابت فقط بین نیکو و همیلتون بود و یکی از آن ها باید قهرمان می شد. آن ها هیچ رابطه ای با یکدیگر نداشتند که خیلی بد بود.

آن قدر رابطه شان به تیری و تاری رفته بود که حتی صبح ها که هم را می دیدند، به هم سلام نمی کردند.

من انتظار نداشتم که کنار هم بنشینند و صبحانه بخورند، اما رابطه آن دو واقعا بد بود. این اتفاقات روی هر دو راننده تاثیر می گذاشت که تحملش برای اعضای تیم و من سخت بود.

لوییس خیلی ناراحت بود که در عملکرد فنی، گاهی اوقات به مشکل بر میخورد. زیرا هر دوی آن ها، حقه بازی می کردند و دستشان را برای دیگری رو نمی کردند. مهندسان دو راننده، به یک دیگر کمک نمی کردند که تنظیمات مناسب را به یک دیگر بگویند. که باز هم برای تیم چیز بدی است.

آن ها از هر حقه ای برای شکست هم استفاده می کردند. که برای اعضای تیم واقعا خسته کننده بود.