آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

توتو وولف، رئیس تیم مرسدس، از اینکه سال آینده به جای 4 موتور برای هر راننده مجبور هستند از 3 موتور استفاده کنند ناراضی است و دلیل این تغییر قانون را پافشاری کریستن هورنر، رئیس تیم ردبول می داند.

سال آینده تیم ها موظف به پیروی از قوانین جدید در فرمول یک هستند، یکی از این قوانین کمتر شدن تعداد موتورهای مجاز به ازای هر راننده است. از فصل 2018، هر تیم تنها مجاز به استفاده از 3 موتور برای هر راننده می باشد در حالی که در فصل 2017 تعداد مجاز موتورها 4 عدد بود. ولف معتقد است این کاهش تعداد موتور بخاطر پافشاری های هورنر در تغییر قوانین بوده است، از آنجایی که تیم ردبول به دنبال ساختن پیشرانه های ارزانتر است. البته به اعتقاد توتو ولف، همه تیم ها با قانون پیشین یعنی اسفاده از 4 موتور در طی فصل برای هر راننده موافق بوده اند:

قوانین فصل 2017 بصورتی بود که هر تیم برای هر راننده اش اجازه استفاده از 4 موتور را داشت، اما با تغییر قوانین، مجبور هستیم خود را برای طراحی 3 موتور در طی فصل آماده کنیم.

برخی تیم ها برای پایین آوردن هزینه ها این پیشنهاد را ارائه دادند و پذیرفته هم شد. همه تولید کنندگان موتور به اجبار، شرایط کاهش هزینه ها را پذیرفتند، و نتیجه اش هم کم شدن تعداد موتورهای مجاز بود.

ژان تاد رئیس فدارسیون جهانی اتومبیلرانی - فیا

ژان تاد رئیس فدارسیون جهانی اتومبیلرانی – فیا


رئیس فدراسیون جهانی اتومبیل رانی، ژان تات، در همین باره گفت هیچ تغییر دوباره ای در قوانین نخواهیم داشت از آنجاییکه اکثر حضار این قانون را مورد تایید دانستند.

رعایت نکردن قوانین منجر به جریمه شدن های جدی در مسابقات خواهد شد.

کاهش تعداد موتورها از 4 به 3 مساله ای بود که مورد بحث قرار گرفت و تصویب شد. حتی افرادی بودند که عقیده داشتند باید با یک موتور تمام فصل را دنبال کرد، پس این تصمیم مساله جدیدی نیست و از سالها پیش این عقیده وجود داشته است. البته ما با نمایندگان تیم ها جلسه هایی برگزار کرده ایم در مورد بازگشت به قوانین قبلی، اما تیم ها در این مورد به اتحاد نظر نرسیده اند پس ما نیز قوانین را تغییر نخواهیم داد، فصل آینده هر تیم مجاز به طراحی و تولید و استفاده از 3 موتور بازای هر راننده اش است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی