آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

نیکی لائودا نگران آینده فرمول 1

جمعه, ۲۶ آبان ۱۳۹۶، ۰۵:۳۶ ب.ظ

همانطور که می دانیم فرمول یک از سال 2020 به بعد دچار تغییرات اساسی بخصوص در قسمت موتور خواهد شد، با این حال لائودا از آینده فرمول یک بسیار نگران است.

من نگرانم. درست است که صاحبان آمریکایی فرمول یک به زمان برای درک فرمول یک نیاز دارند اما در حال حاضر طرز فکر آن ها برای آینده فرمول یک من را نگران کرده است. FIA چیس کری و براون به دنبال نزدیک کردن سطح تیم ها به همدیگر هستند ولی ذات فرمول یک چنین نیست. شما باید واقعا احمق باشید که فکر کنید اگر در هر مسابقه یک نفر برنده شود مسابقات جایزه بزرگ جذاب تر خواهد شد. فرمول یک به دنبال رقابت است. توسعه خودرو ها یک امر اساسی است اما شجاعت رانندگان چه؟ شما می خواهید تیم های بزرگ را اینگونه جریمه کنید و می خواهید از راننده ها مثل بچه ها محافظت کنید به عنوان مثال همین هالو.

گروه فرمول یک هفته گذشته تراز مالی خود را ارائه داد که با توجه به کم شدن یک مسابقه از تقویم مسابقات ( جایزه بزرگ آلمان ) با کمبود درآمد نسبت به سال قبل مواجه هستند. در پایان ماه سپتامبر جایزه تعیین شده برای تیم ها به 273 میلیون یورو رسیده که نسبت به سال قبل 13 درصد کاهش داشته است. لائودا در ادامه گفت:

با توجه به افزایش 70 میلیونی هزینه های هر سال نسبت به سال بعد، درآمد ها کاهش یافته است. ما واقعا به کجا می رویم؟ اینجا ایده های زیادی برای تولید پول است که من نمی بینم. از شان براتسچ شنیدم دوست دارد راننده ها را همراه بچه ها در خط شروع مسابقه ببیند. ما برای ایده های جدید باید از فوتبال تقلید کنیم؟

لائودا از کاهش هزینه های تیم ها در مورد موتور حمایت می کند اما معتقد است فرمول یک نیاز به برنامه ای گسترده تر دارد اما با جزئیات مشخص برای تیم ها:

این نیاز به چیزی بیشتر از یک طرح دارد. برای مثال در مورد بودجه همه چیز منطقی به نظر می رسد اما برای تحقق آن به یک برنامه سه ساله نیاز داریم. ما کلیات را می دانیم اما باید با آن چه کرد؟ آیا باید آن را رها کنیم و در جاده پرتاب کنیم. در حال حاضر لیبرتی مدیا اعلام کرده که برنامه خود را معرفی خواهد کرد اما از اینکه چگونه آن را اجرائی خواهد کرد هنوز خبری نیست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی