آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

لاستیکهای انتخابی تیم ها در ژاپن

چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶، ۰۷:۱۶ ب.ظ

فیا، انتخاب لاستیکهای هر 10 تیم شرکت کننده در گرندپری ژاپن که هشتم اکتبر در پیست سوزاکا برگزار می‌شود را اعلام کرد.

تیمها 13 دست لاستیک مناسب هوای خشک برای این مسابقه دریافت کرده‌اند. هر تیم پیشنهاد یک انتخاب متشکل از 3 دست لاستیک پیرلی برای این رویداد ارائه داده است که این انتخابها بر اساس نظر رانندگان و مهندسین تصمیم گیری شده‌اند.

سه انتخاب قابل دسترس برای ژاپن، مدیوم، سافت و سوپرسافت است.

لوئیس همیلتون از مرسدس و سباستین فتل از فراری انتخاب یکسانی انجام داده‌اند. آنها 7 دست لاستیک سوپرسافت، 5 دست لاستیک سافت و به اجبار یک دست هم لاستیک مدیوم دور سفید در اختیار دارند.

هم تیمی هرکدامشان یعنی والتری بوتاس و کیمی رایکونن 7 دست سوپرسافت، یک دست کمتر لاستیک سافت و یک دست بیشتر لاستیک مدیوم را برگزیده‌اند.

در طرف دیگر تیم ردبول برای هر دو راننده‌اش از یک استرانژِی تهاجمی بهره برده است. دنیل ریکاردو و مکس ورشتپن دارای 9 دست سوپرسافت، 3 دست سافت و تنها 1 دست مدیوم هستند.

با یک کاهش کوچک مک‌لارن این حس تهاجم را به نهایت رسانده و با انتخاب 10 دست سوپرسافت و 2 دست سافت و تنها یک مدیوم به این مسابقه خواهد رفت.

محافظه‌کارترین تیم را می‌توان فورس – ایندیا دانست که تنها 7 دست سوپرسافت، برای سوزاکا انتخاب کرده است. آنها  با انتخاب 3 دست سافت و 3 دست مدیوم این ترکیب را کامل کرده‌اند.

فورس – ایندیا اغلب استراتژی تعویض لاستیک را در برنامه دارد و تا جایی که امکان داشته باشد از لاستیکها استفاده می‌کنند تا بتوانند از مزایای توقف در پیت نهایت استفاده را ببرند. سرجیو پرز متخصص استفاده از نهایت طول عمر لاستیک است و این را بارها در مسابقات گذشته نشان داده است.

تورو روسو، رنو و سائوبر از تاکتیک مشابهی سود می‌برند که شامل 9 دست لاستیک سوپرسافت، 3 دست سافت و 1 دست مدیوم است. دو راننده ویلیامز 1 دست کمتر سوپرسافت و 1 دست بیشتر سافت نسبت به آنها دارند.

در هاس، کوین مگنوسن ترکیبی نظیر همیلتون و فتل را برگزیده است اگرچه هم تیمی او یعنی رومن گروژان 2 دست مدیوم و 1 دست کمتر سافت دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی