آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

رنو تحت شرایطی موتور 2018 مک لارن را تامین می کند

يكشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۰۷:۵۱ ب.ظ

مک لارن تنها در شرایطی می تواند از رنو موتور دریافت کند که تورو روسو برای موتورهایش با هوندا قرارداد ببندد. برخی از عوامل رنو می گویند زمان کافی تهیه چهارمین موتور برای سال 2018 وجود ندارد.

پیش از مذاکره با هوندا، مک لارن اوضاع تورو روسو را دنبال می کند تا مشخص شود تامین کننده موتور این تیم برای 2018 کدام کمپانی خواهد بود.

روسای ردبول که در جریان مذاکرات هوندا و تورو روسو هستند مهلتی را تا پایان امشب تعیین کرده اند که اگر قرار باشد موتور این تیم برای فصل 2018 تغییر کند، این موضوع زودتر روشن شود.

اگر تورو روسو به هوندا چراغ سبز نشان دهد، یک جای خالی برای مشتریان رنو باز خواهد شد که می تواند توسط مک لارن پر شود. در غیر این صورت باقی ماندن تورو روسو با رنو می تواند شرایط حساسی را برای مک لارن رقم بزند.

مک لارن امیدوار است تا رنو به ساخت چهارمین موتور نیز ترغیب شود، اما منابعی از رنو خبر می دهند که شرکت فرانسوی به این نتیجه رسیده که در حال حاضر این عمل کاملا غیرممکن است.

در حالی که اکثر برنامه ریزی ها برای فصل بعد انجام شده و شرح وظایف نوشته شده است، اضافه شدن تیمی در کنار ردبول، تورو روسو و خود رنو، کار را برای این کمپانی سخت خواهد کرد.

طبق قانون فیا، هر تیم شرکت کننده در مسابقات، حتما باید یک موتور دریافت کند اما گفته می شود مدتی است از آخرین مهلت فعال شدن این بند گذشته و اگر مک لارن راهش را از هوندا جدا کند، هیچ یک از تامین کنندگان موتور مجبور نخواهند بود تا به فکر شرایط مک لارن باشند.

مدیر اجرایی رنو، سیریل آبیتیبول، می گوید رنو تمایلی به اضافه کردن مشتری جدید برای موتور نداشته و مشکلات عدم اطمینان اخیر، این حس را افزایش داده است. آبیتیبول می گوید رنو باید تمرکز خود را روی سه موتوری که در حال حاضر تهیه می کند قرار دهد:

[مشکلات اخیر] بخش های مختلف موتور را تحت تاثیر قرار داده و این مشکل می تواند از بخش طراحی گرفته تا تولید و ساخت موتور، ایجاد شود.

سوالات بسیاری باید پاسخ داده شود و کل فرآیند باید بهبود داده شود. اما من به ساختار مدیریت اطمینان کامل دارم.

صادقانه بگویم، این یکی از دلایلی است که نمی خواهیم در حال حاضر بیش از سه مشتری برای موتور داشته باشیم. نمی خواهیم تلاش ها برای سال بعد را کم رنگ کنیم چرا که موتور سال 2018 بسیار قابل اطمینان خواهد بود.

امسال به دلیل تغییرات زیاد شرایط سخت بود. سال آینده عملکرد بهبود چشمگیری خواهد داشت اما ساختار و طراحی موتور همچنان یکسان خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی