آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

خودروی ایمنی فرمول یک خودران در آینده

سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۴۲ ب.ظ

در حالیکه بدنه حاکم بر مسابقات موتوری مشخصاً اطمینان داده‌اند که رانندگان کلید جذابیت فرمول یک باقی خواهند ماند، بعضی از آنها قصد دارند که فناوری اتوموبیل خودران را در گرندپری‌های آخر هفته‌ای به نمایش بگذارند.

مارسین بادکوفسکی، مدیر بخش فنی فرمول یک، در یک مصاحبه اختصاصی با سایت موتور اسپورت اعلام کرد که خودروی ایمنی خودران می‌تواند راه خوبی برای اثبات پیشرفت خودرو باشد بدون اینکه از کیفیت مسابقات بکاهد.

هنگامی که موتور اسپورت از بادکوفسکی درباره پیچیدگیهای این طرح سوال پرسید، وی پاسخ داد:

اجازه دهید برای شما مثال بیاورم که این تنها مورد نیست، ما درباره یک خودروی ایمنی بدون سرنشین صحبت کردیم. این کار کمی شک و تردیدی که در خصوص این تکنولوژی وجود دارد را بر طرف خواهد ساخت و در عوض نشان خواهد داد که شدنی است و کار می‌کند.

دیگر نیازی به حضور راننده در خودروی ایمنی نخواهد بود، زیرا کنترل آن در اختیار کامپیوتر قرار می‌گیرد، اما ما باید از جاذبه خودروهای فرمول یک بدون راننده هم مطلع باشیم. مهندسان عاشق آن هستند اما طرفداران نه!

ایده مسابقات روبوتیک(روبو-ریس)

اگرچه بادکوفسکی در خصوص پتانسیل علاقه طرفدارن در خصوص فرمول یک خودران مشکوک است، با این حال او فکر می‌کند که این فناوری در سری‌های دیگری مانند روبو-ریس، نقش مهمی را در ارتقاء سیستم خودران ایفا خواهد کرد. وی ادامه داد:

من روبو-ریس را چیز بسیار جالبی می‌بینم که همه فعالیتها را به آن جهت هدایت می‌کند. اما آیا این ایده می‌تواند میلیونها نفر در سراسر دنیا را به فرمول یک خودارن جذب کند؟ صادقانه بگویم من شک دارم.

اگرچه استفاده از راهکارهای ورزشهای موتوری در ارتقاء عمومیت بخشیدن به فناوری‌های جدید شبیه به خودروی ایمنی بدون سرنشین یا رویدادهایی نظیر روبو-ریس می‌تواند امکان راه حل‌های جدیدی را برای هیجان انگیز شدن پیش رو قرار دهد.


طرح اصلی

دیدگاه بادکوفسکی در مورد تکنولوژی فرمول یک خودران بسیار معتبر است زیرا یکی از دلایل استخدام وی در فیا، بعد از کارهایی که سالها مک لارن و فراری، برای کمک به مرتب سازی نقشه‌ها برای تطبیق بهتر این ورزش با فناوری آینده انجام داده‌اند، بود.

بادکوفسکی اضافه کرد:

فیا برای اینکه بتواند با خودروهای خودران مرتبط شود پروژه‌ای را آغاز کرد و می‌خواست بداند که چه موضعی در قبال این فناوری جدید اتخاذ نماید.

ایده این بود که بفهمیم که چه تغییراتی با خودروی خودران در دنیای اتوموبیلرانی اتفاق می‌افتد و چه تاثیری بر روی تک تک افراد آن خواهد گذاشت؟

همچنین مفهومی نیز در تعریف نمونه تجارتی موجود است که در حقیقت چگونگی استفاده از تکنولوژی جدید در ورزشهای موتوری برای ارتقاء آنها اهمیتی ندارد، زیرا راه حلها بطور کامل دنیای خودرو و ایمنی را متحول می‌کند.

خودروی خودران، تاثیر بسزایی بر روی ایمنی خواهد داشت و ما می‌دانیم که چگونه فیا و ژان تات با هم در انجمن فعالیت برای جاده‌های ایمن همکاری می‌کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی