آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

حماقت دوباره مدمکس

يكشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۶، ۰۴:۴۹ ب.ظ

مزاحمت دوباره راننده ردبول این بار برای راننده مرسدس اتفاق افتاد. والتری بوتاس معتقد است که مکس ورستپن اولین دورQ3 او را در گرندپری مکزیک خراب کرده است. همچنین این حرکت مرد هلندی توسط ناظرین مسابقات تحت بررسی است.

ورستپن در انتهای رقابت تعیین خط امروز، پول را با اختلاف کمی نسبت به سباستین فتل از دست داد. او در اولین زمان گیری در Q3 عقب ماند این همانجایی است که مسیر او توسط بوتاس در قسمتی که وارد استادیوم می‌شدند بریده شد.

راننده ردبول در سمت چپ خروجی پیچ 12 باقی ماند یعنی جایی که ماشینها به استادیوم می‌رسند، اما بوتاس خیلی به او نزدیک بود در حدی که احتمال برخورد داشت و در همانجا از داخل سمت راست به سمت گوشه پیچ حرکت کرد.

بوتاس در هرپین از سمت چپ در حال عبور بود که لاستیکهایش را قفل کرد و دورش از دست رفت. بعنی اینکه او برای کسب رده در تعیین خط تنها یک دور دیگر داشت.

بوتاس بعد از کسب رده چهارم در Q3 به خبرنگار شبکه تلویزیونی گفت:

من قبل از سکتور آخر می‌دیدم که او چقدر کند است.

او خیلی آهسته در خروجی پیچ 12 حرکت می‌کرد و مسیر مرا برای ورود به پیچ 13 اشغال کرد و آنجا من لاستیکم را قفل کردم و در نتیجه دورم را از دست دادم.

این راننده فنلاندی اضافه کرد که او مجبور بوده است که در دور دوم تعیین خط خیلی احتیاط کند تا دور موفقی باشد:

چون قبل از این مزاحمت ورستپن تنها یک دور زده بودم.

هنگامی که از او پرسیدند که ایا ورستپن مستحق دریافت پنالتی برای این حرکت هست، پاسخ داد:

نمی دانم که کتاب قانون دقیقاً در اینباره چه می‌گوید. تنها چیزی که می‌دانم این است که دور من خراب شد و در Q3 به جای دو دور تنها یک دور را به ثبت رساندم.

با این وجود وقتی خبرنگار تلویزیون در این خصوص بیشتر به او فشار آورد، پاسخ داد:

اینطور فکر می‌کنم.

توتو ولف مدیر مرسدس درباره لزوم جریمه شدن ورستپن اظهارنظرنکرد اما در مصاحبه با شبکه اسکای اسپورت گفت که او دور بوتاس را خراب کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی