آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

احتمال بازگشت پورشه به فرمول یک در سال 2021

چهارشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۰۴:۲۹ ب.ظ

مدیر امور مالی پورشه، آقای لوتز مشک به طور جدی اذعان کرد که احتمال بازگشت پورشه به فرمول یک به عنوان تامین کننده موتور های تحت قوانین سال 2021 وجود دارد.

لوتز مشک، که سمت معاون رئیس هیئت مدیره پورشه و همچنین مدیریت امور مالی و بخش فناوری اطلاعات را بر عهده دارد، در جریان گرندپری ایتالیا با راس براون و جمعی دیگر از مدیران فرمول یک دیدار هایی داشته است.

پورشه که فعالیت ها و برنامه های خود در بخش LMP1 مسابقه استقامت (WEC) را در پایان سال 2017 به پایان خواهد رساند، متعهد به شرکت در مسابقات فرمول الکتریکی ( Formula E) برای فصل 2019 می باشد اما برخی از نمایندگان پورشه به مجموعه ای از جلسات اخیر درباره ی اصلاح قوانین موتور های فرمول یک برای فصل 2021 نیز فرستاده شده اند.

در این جلسات، با توجه به مسیری که هم اکنون فرمول یک در حال سپری کردن می باشد، به استفاده از تکنولوژی و موتور های ارزان تر و ساده تر از آن چه که اکنون در حال استفاده است، تشویق شده است.

لوتز مشک در مصاحبه با سایت Auto Sport گفت:

فرمول یک می تواند مکان مناسبی باشد. همان طور که می دانید فرمول E برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما فرمول یک نیز موضوعی مناسب و خوب می باشد که ما در حال فکر بر روی آن هستیم. و فکر می کنم در مورد موتور های جدید، به بحث ها و چیز های خوبی رسیده ایم.

پورشه پس از همکاری فاجعه آمیز خود در فرمول یک با تیم Footwork در سال 1991 هرگز در رقابت های فرمول یک شرکت نکرده است اما با برگزاری سری رقابت های Porsche Supercup فعالیت تجاری و برنامه های حمایتی خود از مسابقات جایزه بزرگ را همچنان حفظ کرده است.

مشک در پاسخ به این سوال که آیا موتور های با آرایش V6 به همراه دو توربو شارژ (Twin-Turbo) اما با کاهش تکنولوژی و هزینه های به کار رفته در آن، می تواند پورشه را به شرکت در مسابقات فرمول یک ترغیب کند، پاسخ داد:

قطعا همین طور است. ما باید هزینه ها را در فرمول یک کاهش دهیم و این راهی خوب برای رسیدن به این هدف است.

البته ما قرار است به عنوان تامین کننده ی موتور های فرمول یک حضور داشته باشیم و تشکیل یک تیم در دستور کار ما قرار ندارد.

در میان شرکای احتمالی پورشه، در صدر ویلیامز و ردبول قرار دارند چرا که ویلیامز تا قبل از فروش بخش هیبرید خود رابطه و مشارکت زیادی با پورشه از جمله در بخش فنی داشته است و همچنین ردبول نیز ارتباطات گسترده ای با شرکت مادر پورشه، فولکس واگن دارد.

مک لارن هم تاریخ بسیار قوی ای را با پورشه تجربه کرده است چرا که در میان سال های 1983-1987، پورشه به همراه شرکت TAG موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با آرایش V6 را برای اتومبیل فرمول یک مک لارن MP4 ساخته است اما هم اکنون این دو شرکت در بازار خودروی های جاده ای رقیب یکدیگر می باشند.

مدیر تجاری فرمول یک، شان برَچز هم بیان کرد که مالکان لیبرتی مدیا از داشتن پورشه در فرمول یک برای سال 2021 خوشحال خواهند شد.

برچز گفت:

به طور کلی ما در تلاش برای ایجاد یک پلت فرم و محیطی هستیم که در آن سازنده های موتور و تیم ها و شرکت های اتومبیل سازی، به شرکت در مسابقات فرمول یک راغب شوند. ورود پورشه، که یک برند و نام تجاری می باشد بسیار ارزشمند خواهند بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی