آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

گونتر اشتاینر خوش بین به موتور های جدید

جمعه, ۱۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۴۷ ق.ظ

گونتر اشتاینر مدیر تیم هاس معتقد است پلتفرم کلی موتور های جدید برای فصل 2021 مدل مفهومی خوبی است اما کار زیادی تا به پایان رسیدن طراحی آن وجود دارد.

پیش تر شرکت های مرسدس بنز، رنو و فراری از موتور هایی با ساختار ساده تر و کارامد تر و البته هزینه ساخت کمتر استقبال کرده بودند.

اشتاینر که بدیهی است علاقه مند به کاهش هزینه ها است اولین مدیر تیمی است که از این تغییرات ابراز رضایت کرده است. در حالی که هزینه ها برای تیم هایی مانند هاس بسیار مهم است اما مدیر این تیم این موضوع را خیلی اساسی نمی داند:

من نمی گویم هزینه ها مهم ترین مسئله است. البته چیز های دگیری نیز وجود دارد. چون اگر موتور ارزان باشد ولی مورد توجه طرفداران قرار نگیرد پس چرا این کار را باید انجام دهیم؟

برای به دست آمدن فرمول یکی جذاب باید توازنی بین هزینه تیم ها و لذت بردن طرفداران بوجود بیاید. عنصر هزینه ها برای افراد مختلفی اهمیت خواهد داشت. شرکت های سازنده، افرادی که به تازگی قصد ورود به فرمول یک را دارند و تیم هایی مانند ما که موتور های خود را نمی سازیم.

اشتاینر همچنین علاقه زیادی به صدای موتور های فرمول یک دارد:

شاید در نگاه اول بتوان گفت که صدا فقط صداست و چیز مهمی در آن نیست. اما اگر به صدای موتور های 10 یا 12 سیلندر گوش بدهید خواهید دید بسیار زیبا و لذت بخش است و هر کسی از شنیدن آن لذت خواهد برد.

البته صدای موتورهای الان به صدای موتور خودرو های افسانه ای 10 و 12 سیلندر نمی رسد چون از توربو استفاده می کنیم. البته افزایش سه هزار دور در دقیقه ای موتور ها به افزایش صدای موتورها کمک می کند و این موضوع برای طرفدارانی که از دور صدای خودرو را می شنوند بسیار لذت بخش است.

من فکر می کنم که یک سال زمان برای تکمیل قوانین موتور زمان لازم داریم و می توانیم در پایان فصل 2018 قوانین کامل آن را به دست بیاوریم و دو سال نیز زمان برای توسعه و ساخت این موتور در اختیار شرکت ها قرار دارد. البته من مطمئن هستم که شرکت ها از همین الان به فکر ساخت موتور خود هستند چون هیچ کس حتی یک لحظه زمان ارزشمند خود را تلف نخواهد کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی