گرید پنالتی، گسلی جوان را هم عصبانی کرد
برای دومین مسابقه متوالی، پیر گسلی، رانندهی تازهکار تیم تورو روسو باید رقابت را از ردههای پایانی استارت بزند. علت این موضوع که جوان فرانسوی را هم عصبانی کرده، گرید پنالتیهای متعددی است که گریبان این تیم ایتالیایی را رها نمیکند.
گسلی در گرندپری مکزیک هم بعد از چند دوری که تمرینات به ثبت رساند، دچار نقص فنی شد و از تعیین خط جا ماند.
بعد از آن که مسابقه دشوار مکزیک را به پایان رساند، حالا به علت مشکل پایداری موتور رنو در برزیل هم مجبور است این چالش را قبول کند و چندین رده جریمه دریافت بکند.
به نظر میرسد (تعویض قطعات موتور) قطعی است.
باز هم مجبوریم از انتها شروع کنیم که این کار را قدری سختتر میکند.
اتفاقی است که نمیتوانیم آن را تغییر دهیم. اگر موتور جدیدی بگیریم باید این مسئله را قبول کنیم.
این جریمه هدفمان را عوض نمیکند فقط رسیدن به آن را دشوارتر میکند.
گسلی بیستویک ساله از شروع مشکلی که در فرمول یک داشت و حرص خوردنهای ابتدای راه هم گفت:
به این گرید پنالتیها عادت ندارم. اصلا در رقابتهای پایه چنین چیزی نداشتیم.
در آن مسابقات شما مطمئن هستید که رقابت را از جایگاهی که در تعیین خط کسب کردهاید، آغاز میکنید.
اما در اینجا حتی قبل از تعیین خط مکزیک میدانستم که اگر اول تا سوم هم بشوم یا حتی در تعیین خط شرکت نکنم، باید از آخر شروع کنم.
پذیرش این سیستم برایم سخت است. اما خب قوانین همین است.
برندون هارتلی، دیگر راننده تیم تورو روسو هم با توجه به مشکلی که در گرندپری مکزیک داشت، باید مسابقه را کنار همتیمی جوانش استارت بزند.