آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

کیمی رایکونن قرارداد خود را با فراری تمدید کرد

سه شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۴۷ ب.ظ


راننده با تجربه فراری، کیمی رایکونن قرارداد خود را تا پایان سال 2018 با اسب های رقصان تمدید کرد.

سال آینده پنجمین سال متوالی خواهد بود که این راننده فنلاندی در فراری حضور خواهد داشت. رایکونن که بین سال‌های 2007 تا 2009 با تیم ایتالیایی همکاری می‌کرد، سال 2014 دوباره به ترکیب این تیم اضافه شد. وی در اولین سال حضورش در فراری (2007)، موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود.

با فرض این که فتل فصل بعد نیز در فراری باشد، سال آینده چهارمین سالی است که رایکونن و سباستین فتل هم تیمی خواهند بود. مسئله‌ای که احتمال آن بسیار بالاست.

این دو راننده تیم قدرتمندی را تشکیل داده‌اند و با وجود این که سباستین فتل در جدول رانندگان پیشتاز است، رایکونن نیز با عملکرد خوب خود در مسابقه‌های اخیر، در دو گرندپری آخر روی سکو رفته است.

با این حال رایکونن در چهار سال اخیر رنگ برد را ندیده است. آخرین پیروزی مرد یخی با فراری به گرندپری 2009 بلژیک باز می گردد.

در مجموع وی 9 پیروزی از 20 پیروزی دوران خود را با فراری تجربه کرده است. 9 پیروزی با مک لارن و 2 پیروزی با لوتوس از آمار قهرمان سال 2007 است.

رایکونن 122 مسابقه را با فراری شروع کرده است که از این حیث پس از مایکل شوماخر (179) و فیلیپه ماسا (139) در رده سوم قرار می‌گیرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی