آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

مکس ورستپن: نقص موتورهای رنو من را نگران کرد

سه شنبه, ۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۴۰ ب.ظ

مکس ورستپن پس از کسب مقام اول در گرندپری مکزیک گفت بخاطر مشکلاتی که برای ماشین هایی با موتور پیشرانه رنو پیش آمد، نگران بروز نقص فنی و عدم توانایی در رسیدن به خط پایان بوده است.

راننده تیم ردبول توانست پس از شروع مسابقه، رتبه اول را از سباستین فتل برباید، برخورد فتل با لوئیس همیلتون باعث شد هر دو راننده از رقابت برای پیروزی جا بمانند. پس از آن، مکس سعی کرد از والتری بوتاس، دیگر راننده تیم مرسدس فاصله بگیرد، اما بروز نقص فنی برای چهار خودرو از شش خودرویی که از موتور رنو استفاده می کردند، او را نگران کرده بود. همین مساله باعث شد مهندسین تیم از او بخواهند فشار کمتری روی ماشین آورده تا به نوعی از موتور محافظت کند.

من می دیدم ماشین های زیادی از مسابقه کناره گیری می کنند و همین مساله من را نگران می کرد. تصمیم تیم بر این شد مراقب موتور باشیم و این تصمیم کاملا به موقع و درست بود. من متوجه کناره گیری دنیل ریکاردو و آتش گرفتن موتور یکی از ماشین های تورو روسو شده بودم. تنها جمله ای که در ذهنم می گذشت این بود که این اتفاق برای ماشین من رخ ندهد. می دانستم موتور ماشین من جدید است، اما موتور ماشین دنیل هم جدید بود. در ابتدای سال، اصلا خوش شانس نبودم اما اکنون بخاطر این پیروزی ها و عدم بروز نقص فنی، خیلی خوشحال هستم.

ورستپن به دنبال جبران عملکرد نسبتا ضعیفش در گرندپری آمریکا بود، و با نتیجه ای که در گرندپری مکزیک به دست آورد لب به تمجید از ماشین RB1 تیم ردبول گشود.

می دانستم شرایط ماشین فوق العاده است اما فکر نمی کردم اینچنین عملکردی داشته باشد. حس می کنم در ابتدای مسابقه برخورد کوچکی با فتل داشتم. پس از گرندپری آمریکا، سعی کردم از نظر روانی خودم را تقویت کنم. جایگاه اول در شروع مسابقه را از دست دادم اما برای کسب پیروزی مصمم بودم و از همان پیچ اول برای به دست آوردنش جنگیدم. با شروع مسابقه از خلا پشت ماشین فتل بهترین استفاده را کردم و توانستم به کنار ماشینش برسم، برخورد کوچکی داشتیم اما پس از آن همه چیز طبق برنامه پیش رفت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی