آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

موتگی تا 2023 در موتو جی پی ماندگار شد

دوشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۴۹ ب.ظ


بر اساس اعلام موتو جی پی، پیست توئین رینگ موتگی، حداقل تا سال 2023 میزبان گرندپری ژاپن خواهد بود.

موتگی برای اولین بار در سال 1999 جایگزین پیست سوزوکا به عنوان تنها پیست ژاپن در تقویم مسابقات موتورسواری شد، تا اینکه در سال 2000 سوزوکا دوباره به تقویم بازگشت و میزبان گرند پری ژاپن شد.

در نتیجه، نام تجاری موتجی به گرند پری اقیانوس آرام تغییر یافت، نامی که تا سال 2004 روی این پیست ماند، اما بعد از حذف سوزوکا از تقویم مسابقات، موتگی به عنوان تنها پیست ژاپنی حاضر در رقابت های موتو جی پی شناخته شد.

علیرغم اینکه چندی پیش حضور این پیست تا پایان سال 2018 در تقویم مسابقات تایید شده بود، یکشنبه گذشته موتگی اعلام کرد که 5 سال دیگر هم در موتو جی پی می‌ماند و ضمانت حضورش را تا 2023 داد.

کارملو ازپلتا در مصاحبه با درنا گفت:

بسیار از تمدید قرارداد با پیستی که بیستمین سالگردش را جشن می‌گیرد، خوشحالیم.

پیست توئین رینگ موتگی، پیست خانگی هوندا و گرندپری ژاپن، برای سازنده‌های مهم دیگر مثل یاماها و سوزوکی نیز گرند پری خانگی محسوب می‌شود. سازنده‌هایی که نقش اصلی را در کلاس موتو جی پی بازی می‌کنند؛ بعضی از مهمترین‌ها در کورس قهرمانی.

مسابقه سال گذشته (2016) موتگی، صحنه‌ی تثبیت سومین قهرمانی مارک مارکز بود، و همچنین پیستی است که کیسی استونر موفق شد تنها قهرمانی دوکاتی در دهه‌ی گذشته را رقم بزند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی