راسل 19 ساله اولین حضور فرمول یکی خود را روز جمعه در برزیل تجربه کرد. در تمرینات روز جمعه در برزیل به جای سرجیو پرز با خودروی فورس ایندیا 29 دور به ثبت رساند. اوتمار سفنوئر یکی از مدیران اجرائی فرمول یک از عملکرد راسل در تمرینات جمعه که برای اولین بار پشت خودروی فرمول یک نشسته بود بسیار شگفت زده شده است:

ما قطعا با او برای حضوری چند ساله در تیم حتما صحبت خواهیم کرد.

باب فرنلی معاون تیم فورس ایندیا نیز معتقد است او می تواند جایگزین آلفونسو سلیس جونیور راننده توسعه این تیم بشود. فرنلی در مصاحبه با اوتواسپرت گفت:

من هیچ دلیلی نمی بینم که این کار صورت نگیرد. او بسیار عالی عمل کرد او هرگز در برزیل نبوده و همچنین تجربه رانندگی با خودروی فرمول یک را نداشته و از آنچه در برزیل از خود نشان داد بسیار راضی هستیم. ما الان با او در مورد برزیل صحبت خواهیم کرد جایی که او هر دو را ( راندن خودروی فورس ایندیا و رانندگی در پیست یاس مارینا ) انجام داده و این موضوع نیز برای او بسیار جالب می تواند باشد.

راسل ابتدای سال 2017 به برنامه رانندگان جوان مرسدس پیوست. راننده حال حاضر فورس ایندیا نیز راهی کاملا مشابه راسل طی کرده و مقایسه نکردن این دو اجتناب تاپذیر است. برنلی در ادامه گفت:

ما خیلی خوش شانس بودیم با داشتن استبان و الان نیز با وجود جرج. جرج یک راننده جوان با اعتماد به نفس بالاست. جذاب بودن، اعتماد به نفس و مطمئن بودن خصوصیاتی است که او را بسیار به استبان تشبیه می کند.

فورس ایندیا رابطه خوبی را مرسدس تامین کننده موتور های خود دارد. این موضوع به اکون راننده تازه وارد فورس ایندیا کمک کرد تا بتواند رها خود را به فرمول یک باز کند به همین دلیل فرنلی معتقد است این رویه می تواند به روند پیشرفت راسل نیز کمک شایانی کند. اما او معتقد است فورس ایندیا به دنبال یک قرارداد بلند مدت است که به نفع همه است:

تیم معتقد است کار را با راننده ای که طی قرارداد بلند انجام بدهد. این موضوع متناسب با برنامه های ما است و برای آنها نیز چنین خواهد بود. این یک بازی برد برد برای ما و مرسدس است این اتفاق برای استبان رخ داد. این اتفاق فقط در صورت وجود قرارداد بلند ممکن صورت می پذیرد و در بازه زمانی کوتاه این اتفاق ممکن نخواهد افتاد.