آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

حضور خودروهای Super GT در آخرین مسابقه فصل DTM

جمعه, ۵ آبان ۱۳۹۶، ۰۴:۳۶ ب.ظ

خبری که در هیاهوی رسانه ای مسابقات موتوراسپرت به چشم نیامد حضور نمادین خودروهای سری مسابقه ای  Super GT ژاپن در آخرین مسابقه فصل DTM در هاکنهایم 2 بود.

Lexus LC 500 و نیسان GT-R در آخرین مسابقه فصل DTM حضور داشتند و یک تست 30 دقیقه ای در روز جمعه و2تست 15 دقیقه ای در روزهای شنبه و یکشنبه انجام دادند.

همچنین، خودروهای DTM در ماه نوامبر در Motegi در مسابقات Super GT حضور خواهند داشت.

گرهارد برگر، مدیر پروژۀ ITR DTM، گفت: "این یک افتخار بزرگ برای ماست. من خوشحال هستم که خودروهای Super GT برای اولین بار در رویداد DTM حضور دارند."

"این نه تنها یک خبر ویژه برای طرفداران ما است، بلکه یک نشانه قوی برای آینده DTM و همچنین نحوه همکاری جدی با سازمان GTA ژاپن و کمپانی های تولید کننده این سری یعنی لکسوس، نیسان و هوندا است."

ماساکی باندو، رئیس GTA، برنامه تست مسیر را "اثبات رابطه نزدیک بین Super GT و DTM" توصیف کرد.

این توافق بخشی از مذاکرات درجریان بین DTM و Super GT از مجموعه مقررات مشترک است که قرار است در سال 2019 به اجرا درآید.

DTM که یکی از سه تولید کننده فعلی خود را بعد از پایان ماموریت خود در پایان سال 2018 از دست خواهد داد(مرسدس بنز)، جنبه های کلیدی مجموعه قوانین مشترک را بدین صورت عنوان کرده است: "بهره وری، مسابقات دیدنی و جذاب، ایمنی و موتورهای مدرن".

هدف این است که "تعداد قطعات آئرودینامیک سوار شده" را در اتومبیل کاهش دهیم و استانداردهای ایمنی سخت تر را برای "عیوب تصادف در جلو، عقب و جانبی خودرو" معرفی کنیم.

برگرمی گوید: "ما می خواهیم تعادلی بین فن آوری پیشرفته ماشین های مسابقه و تولید کنندگانی که قادر به نشان دادن تخصصشان هستند برقرار کنیم.

"ما می خواهیم ماشین های مسابقه ای با کارایی بالا داشته باشیم".

قوانین جدید ؛ موتورهای چهار سیلندر دو لیتری توربو را به DTM معرفی خواهند کرد که جایگزین سری V8 های فعلی می شوند.

  • فرهود

DTM

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی