آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

ترس کریستین هورنر از سلطه مرسدس و فراری تا سال 2021

دوشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۶، ۰۶:۳۲ ب.ظ

کریستین هورنر همچنین بیان کرد که این وضعیت تا اصلاح قوانین موتوری در سال 2021 تغییری نخواهد کرد و تا آن زمان مرسدس و فراری به سلطه و رقابت خود در این ورزش ادامه خواهند داد.

در حال حاضر، سه تیمی که از موتور مرسدس استفاده می کنند (مرسدس، فورس ایندیا و ویلیامز)، در مجموع 603 امتیاز را در جدول سازندگان به خود اختصاص داده اند و تیم هایی که از موتور فراری در حال استفاده هستند (فراری، هاس و سائوبر)، در مجموع 413 امتیاز به دست آورده اند و امتیازات این دو سازنده در مقایسه با دو سازنده دیگر یعنی رنو و هوندا (که هوندا فقط موتور تیم مک لارن را تامین می کند)، که به ترتیب 286 و 11 امتیاز بدست آورده اند، امتیاز بالایی محسوب می شود.

هورنر گفت:

این دو سازنده (مرسدس و فراری) با سرمایه گذاری های بسیار زیاد، به موفقیت های بسیاری رسیده اند. سخت و دشوار است که تا سال 2021 بتوانیم ببینیم که دیگر تیم ها نیز به سطح آن ها رسیده و در رقابت های آنان وارد شوند.

ما هرگز قبول نمی کنیم که نمی توانیم رقابتی شویم. ما همچنان راه و توسعه خود را ادامه خواهیم داد و تلاش خواهیم کرد تا کمبود قدرت موتور را از طرف شاسی جبران کنیم.

با وجود عملکرد خیره کننده دنیل ریکاردو در گرندپری ایتالیا، اما در واقع ریکاردو در برابر دو تیم صدر نشین و قدرتمند فرمول یک نمی تواند کار های زیادی انجام دهد و قابلیت اطمینان موتور، هنوز هم جزو مشکلات اصلی و ادامه دار رنو و هوندا می باشد. وجود شرایط کنونی هورنر را بیش از پیش متقاعد کرده است که این ورزش با قوانین فعلی حاکم بر آن، در حال پیمودن مسیر اشتباهی می باشد.

کریستین هورنر در جریان برگزاری گرندپری ایتالیا صراحتا اعلام کرد:

این موتور از زمانی که معرفی شده است هیچ نتیجه مثبتی برای فرمول یک به ارمغان نیاورده است.

هورنر بیان کرد که او امیدوار است که قوانین موتوری جدید، موتور های ارزان تر و با پیچیدگی کمتر و همچنین با قابلیت اطمینان بیشتری را ارائه دهد. در این صورت، بیشتر سازنده ها، تصمیم بازگشت به این ورزش را خواهند گرفت.


استون مارتین

استون مارتین


هورنر در این باره گفت:

من فکر می کنم اگر این ورزش از لحاظ مالی به صرفه شود، سازنده هایی هستند که می خواهند وارد این ورزش شوند.

استون مارتین یکی از آن ها است و همچنین لامبورگینی نیز در جلسات (مربوط به موتور های جدید) حضور دارد.

سازنده ها همیشه به فرمول یک می آیند و می روند. من فکر می کنم که ما باید ابتدا یک محصول درستی را ارائه دهیم که نشان از درست و متعادل بودن شرایط داشته باشد. سپس خود سازنده تصمیم می گیرد که در آن جا باشد یا خیر.

نظرات  (۱)

با سلام!
یه مقاله نوشتم که خوشحال میشم ضمن خوندنش نظرت رو هم بشنوم
با تشکر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی