آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

آپدیت های تیم ها در گرندپری ایتالیا

شنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۲۲ ق.ظ

تیم ها حاضر در فرمول یک از برنامه خود را برای طرح جدید بال عقب برای پیستی با کم ترین نیروی رو به پایین تقویم فرمول یک رونمایی کردند.

مونزا جایگاه تیفوسی ها که از پر شور ترین هواداران فرمول یک هستند بوده ولی برتری مرسدس نسبت به فراری در پیست خانگی فراری بسیار محسوس بوده است.

اما لازم به ذکر است از نظر قطعات استفاده شده و آپدیت موتور مرسدس در وضعیت خوبی نبوده و این به این معنی است که در ادامه فصل از نظر عملکرد فراری شانس خوبی برای ارائه یک آپدیت جدید برای قسمت موتور خود داشته و می تواند از این موضوع برای ادامه فصل استفاده کند.


آپدیت تیم ها برای گرندپری ایتالیا 2017

مقایسه بال عقب تیم فراری


با رسیدن به مونزا تیم یک بال عقب کاملا جدید برای این مسابقه رونمایی کرده است. با توجه به بال عقب قاشقی شکلی که فراری در دو مسابقه باکو و اسپا فراری بال جدیدی را بر اساس بال قبلی خود طراحی کرده است که هم نیروی رو به پایین مناسبی برای پیچ ها ایجاد کرده و هم در مستقیمی برای رسیدن به بالاترین سرعت کارامد تر است. در قسمت بالایی و اصلی بال عقب یک مجرا V شکل در وسط به دو مجرا تبدیل شده است و پایه میانه بال نیز کمی کوتاه تر شده است.

در قسمت زیرین نیز صندلی میمون ثانوی که در خروجی اگزوز استفاده می شد نیز حذف شده است چون در پیست های سرعت پایین بال قاشقی شکل نیازی به پشتیبانی آئرودینامیکی آن ندارد.


آپدیت تیم ها برای گرندپری ایتالیا 2017

بررسی بال عقب تیم مرسدس


مرسدس که برتری نسبی در ایتالیا داشته است، بال بسیار باریک یا پیچیده ای برای این مسابقه به همراه نیاورده بود و بالی مشابه بالی که در اسپا و باکو استفاده کرده بود استفاده کرد.

با این حال پایه های بال مرسدس با زاویه حمله کمتر نسبت به صفحه اصلی بال بوده است و فلاپ بالایی بال با یک فلاپ کوچکتر و مجراهای کمتر جایگزین شده بود.

بال عقب قاشق شکل در حال حاضر توازن مناسبی بین نیروی رو به پایین و نیروی کاهنده درگ ایجاد می کند. زیرا قسمت های بیرونی بال بسیار کوچکتر بوده و از بوجود آمدن گرد باد ها در بالای بال جلوگیری می کند درست مشابه آن چیزی که هوای مرطوب مشاهده می شود.


آپدیت تیم ها برای گرندپری ایتالیا 2017

آپدیت تیم ها برای گرندپری ایتالیا 2017

تیم ردبول از دنیل ریکاردو خواست تا از بالی که در جایزه بزرگ اسپا استفاده شد در مونزا رانندگی کند. تیم ردبول سعی داشت با طراحی متفاوت در قسمت عقب به راننده های خود فرصت رقابت با تیم های جلو بدهد.

تیم با الهام از بال خودروی RB9 سال 2013 بال جدید خود را در مونزا معرفی کرد. این بال بدون هیچ مجرایی در قسمت کناری با سایر تیم ها متمایز بود.


آپدیت تیم ها برای گرندپری ایتالیا 2017

آپدیت تیم ها برای گرندپری ایتالیا 2017

همچنین زاویه حمله بال بسیار کم بوده و این زاویه کم باعث شده است تا گیره قسمت DRS به جای اینکه در بالای صفحه قرار داشته باشد روی آن قرار دارد.


آپدیت تیم ها برای گرندپری ایتالیا 2017

آپدیت تیم ها برای گرندپری ایتالیا 2017

شکی وجود ندارد که ویلیامز در تلاش است تا انتظارات خود را در این فصل بر آورده کند. با توجه به شرایط متفاوت آب و هوا در تعیین خط ویلیامز توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و دو راننده خود از رده دوم و هفتم مسابقه را شروع کردند.

اما برخلاف دیگر تیم ها تیم ویلیامز انتخاب هوای متفاوتی را برای دو راننده خود در نظر گرفته است که بال انتخاب شده برای لنس استرول هم در تعیین خط و هم در مسابقه کارایی بهتری نسبت به هم تیمی خود داشته است.


آپدیت تیم ها برای گرندپری ایتالیا 2017

مقایسه بال عقب استرول و ماسا


استرول از بال مخصوص برای مونزا استفاده کرد در حالی که ماسا از بالی با نیروی رو به پایین بیشتر استفاده می کرد. بال خودرو استرول فرم قاشقی خاصی داشته و شکلی پیچیده تر دارد همچنین در قسمت بالایی بال زاویه ای رو به داخل نسبت به بال خودرو فیلیپه ماسا دیده می شود. در قسمت کناره بال نیز چهار مجرای بال به سه مجرا بلند که مخصوص پیست هایی با نیروی رو به پایین کمتر است کاهش یافته است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی