آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

احتمال تامین موتور تورو روسو توسط هوندا

جمعه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۶، ۰۸:۲۰ ب.ظ


بر اساس گزارش‌های سایت موتوراسپورت، هلموت مارکو از تیم ردبول و مدیر بخش موتوراسپورت هوندا، ماساشی یاماموتو، روز سه شنبه جلسه‌ای داشتند. این گفت‌وگوها نشان میدهد مذاکره در مورد تامین موتور تورو روسو از سوی هوندا برای فصل بعد در جریان است



یاماموتو گفت:

ما با تیم‌های مختلف -به غیر از مرسدس و فراری- برای تامین موتور مذاکره و شرایط آن‌ها را برای عقد قرارداد بررسی میکنیم.

یاماموتو، مسوول بودجه‌ی موتوراسپورت هوندا است. او که مستقیما گزارش‌های این تیم را به مدیریت کمپانی هوندا ارسال میکند، در این مصاحبه‌ اشتیاق خود را برای تامین موتور یک تیم دیگر -علاوه بر مکلارن- ابراز کرد. این در حالی است که چند هفته پیش، تلاش آن‌ها برای مشارکت با تیم سائوبر شکست خورد.

تورو روسو علی‌رغم قراردادش با رنو که تا انتهای فصل 2018 اعتبار دارد، اصلی‌ترین گزینه‌ی هوندا به شمار می‌آید. علاوه بر آن، رابطه‌ی تیم ردبول و رنو چند فصلی است که شکننده به نظر میرسد. بنابراین این قرارداد میتواند دری باشد برای مشارکت هوندا و ردبول.

با این حال کریستین هورنر بعد از گرندپری مجارستان این احتمال را شدیدا رد کرد:

من هیچ نظری در مورد این شایعات ندارم. حتی منبع اطلاعاتی شما را هم نمیپرسم. متاسفانه حجم شایعات پیرامون تیم هوندا بسیار زیاد است اما من چیزی برای گفتن ندارم.

کارلوس ساینز هم با احتیاط کامل به پرسش خبرنگاران در مورد این قرارداد پاسخ داد:

این‌ حرف‌ها شایعات است و من پاسخی برای آن‌ها ندارم اگر این اتفاق بیفتد، بدون هیچ مشکلی نظرم را به شما خواهم گفت.

اگر همکاری هوندا و تورو روسو قطعی شود، مکلارن هم به عنوان بخشی از این قرارداد، گیربکس تیم تورو روسو را تامین خواهد کرد اما ادامه‌ی مشارکت مکلارن و هوندا در هاله‌ای از ابهام است.

یاماموتو در این مورد گفت:

هوندا در فرمول یک خواهد ماند. ما با مکلارن قرارداد داریم.

علاوه بر تغییر در تامین کننده‌ی موتور بحث‌هایی در مورد طرح خودروی تورو روسو هم مطرح است. شان گلل این هفته برای این تیم در تست بوداپست شرکت کرد و همین باعث شد تا احتمال حمایت مالی این تیم از سوی شرکت کی­‌اف‌سی، بیشتر بشود.

شان گلل

شان گلل

پدر شان گلل هم اکنون مدیر جاگونیا ایام (شعبه ی کی‌اف‌سی در اندونزی است). او حتی قصد داشت تیم مانور را در انتهای فصل 2016 خریداری کند که این اتفاق نیفتاد.

یکی از روزنامه‌های اسپانیا تیتر زد آیا خودروهای تورو روسو از تم کی‌اف‌سی در طراحی خود استفاده خواهند کرد؟ این تیتر درست بعد از عملکرد راضی کننده‌ی گلل در تست بوداپست انتخاب شد. فرانتس تاست در مورد گلل گفت:

تست تحسین برانگیزی داشت. در همه‌ی دور ها خوب بود و عملکردش طی تمرین، افت نکرد. در مقایسه با ساینز و کویات، ترمزگیری بهتری داشت و در پیچ‌های کند از کرب ها بهتر استفاده کرد.

اگر بتواند همین طور ادامه دهد آینده‌ی خوبی در فرمول یک خواهد داشت.

اما راجر بنوا، ژورنالیست باسابقه‌ی موتوراسپورت در مورد آینده‌ی شان گلل گفت:

او از سوی شرکت کی‌اف‌سی حمایت میشود اما به نظر من او شانس کمی برای حضور در فرمول یک دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی