در قوس بین پیچ‌های 12 و 13 یکی از قطعات سیستم زهکشی پیست از روی کرب جدا شد. در ابتدا والتری بوتاس این قطعه را جابه‌جا کرد. بعد از آن، کیمی رایکونن از کنار آن گذشت اما فرانسوی بدشانس درست از روی آن عبور کرد.

تایر عقب-راست او ترکید و رومن که کار خاصی از دستش برنمی‌آمد، تمرین دوم را در پیچ سیزدهم به پایان رساند.

خوشبختانه فرانسوی هیچ صدمه‌ای در این حادثه ندید اما ناظرین مسابقه تصمیم گرفتند جلسه‌ دوم تمرینی را با یک پرچم قرمز به اتمام برسانند. بلافاصله بعد از تصادف، چارلی وایتینگ و همکارانش از نزدیک شرایط آن قسمت از پیست را بررسی کردند.

همین الان فیلم تصادفم را دیدم. یک قسمت از درپوش زهکشی جدا شد و بعد…

هیچ چیزی ندیدم.

درست روی ریسینگ لاین بود. ناگهان متوجه یک ضربه‌ شدید و ترکیدن لاستیکم شدم. خودرو به کلی از پیست بیرون رفت و مستقیم به طرف دیوار حرکت کرد.

گروژان مطمئن است که ناظرین و مارشال‌های پیست سپانگ، این مشکل را به زودی حل خواهند کرد. او از آن‌ها خواست تا تلاش کنند، اتفاقی مثل این دوباره تکرار نشود.

می‌دانم که آن‌ها این مسئله را حل می‌کنند. حیف شد. زمان و اطلاعات زیادی را در این شرایط خاص از دست دادیم.

امیدوارم که آن درپوش سرجایش بماند تا فردا با پیدا کردن تنظیمات مناسب، قدری سریع‌تر شویم!

رومن با زمانی که به ثبت رساند، یک رده بالاتر از همتیمی‌اش، کوین مگنوسن در رده‌ی هفدهم قرار گرفت. این در حالی است که تیم هاس هنوز در به ثبت رساندن تک دورهای سریع دچار مشکلات فراوانی است.