آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

پیر گسلی در آستین حضور نخواهد داشت

جمعه, ۲۱ مهر ۱۳۹۶، ۰۲:۱۰ ب.ظ

به نظر می رسد پیر گسلی، راننده جوان تیم تورو روسو در حال حاضر به جدول قهرمانی سوپرفرمولای ژاپن اهمیت بیشتری می دهد تا رقابت در آستین.

گسلی که قهرمان رقابتهای GP2 در فصل 2016 است، در گرندپری های مالزی و ژاپن جایگزین دنیل کویات روسی در تیم تورو روسو شد. اما با اینکه هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده، به نظر می رسد روزهای بیستم تا بیست و دوم اکتبر احتمال حضور او در پیست سوپرفرمولا بیشتر است تا فرمول یک.

در حال حاضر پیر گسلی با اختلاف 0.5 امتیاز نسبت به هیروکی ایشی اورای صدرنشین، در رده دوم رقابتهای سوپرفرمولا قرار دارد. پس حضور او برای داشتن شانس قهرمانی ضروری است.

پیر گسلی

هلموت مارکو هنوز نظر نهایی خود را ارائه نداده، اما هوندا می گوید اولویت آنها حضور گسلی در آستین است؛ حتی اگر این موضوع به قیمت تقدیم قهرمانی سوپرفرمولا به تویوتا تمام شود. البته که در صورت پیدا کردن یک جایگزین خوب برای او، ممکن است نظر سازنده ژاپنی هم عوض شود.

برنامه تورو روسو در آستین استفاده از دنیل کویات به عنوان راننده اول است و برای صندلی دوم، فرانس تاست تصمیم گرفته یکی دیگر از راننده های جوانش را برای صندلی سال 2018 آزمایش کند. در حال حاضر می توان گفت صندلی پیر گسلی در تورو روسو برای فصل آینده تضمین شده است و انتظار داریم در هر سه گرندپری مکزیک، برزیل و ابوظبی حضور داشته باشد. اما برای صندلی دوم تاست هنوز تصمیم قطعی نگرفته.

در حال حاضر حاضر اصلی ترین گزینه تورو روسو برای جانشینی گسلی در آمریکا، برندون هارتلی اهل نیوزیلند است که در سال 2012 در تیم مرسدس به عنوان راننده تست حضور داشته و در شبیه ساز تورو روسو هم تجربیاتی بدست آورده است. با اینکه او امتیازات سوپرلایسنس کافی را برای حضور در فرمول یک اندوخته است، اما عضوی از تیم WEC پورشه است که می تواند مانعی برای حضور او در گرندپری آستین باشد.

برندون هارتلی

برندون هارتلی

از سباستین بوئمی 27 ساله هم که در سالهای 2009 و 2010 عضوی از تیم ردبول بوده به عنوان گزینه دوم نام برده شده است و در صورتی که با حضور هارتلی موافقت نشود، بار دیگر او را در فرمول یک خواهیم دید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی