آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

پیر گسلی جانشین کویات در مالزی

چهارشنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶، ۰۷:۱۳ ب.ظ

تورو روسو تایید کرد که پیر گسلی، راننده‌ آکادمی ردبول، اولین مسابقه‌ فرمول یک خود را در مالزی تجربه خواهد کرد.

گسلی در پیست سپانگ جانشین دنیل کویات خواهد شد.

فرانتس تاست در این باره گفت:

ردبول، تورو روسو را تشکیل داد تا جوانان و رانندگان آکادمی خود را به فرمول یک بیاورد. با دادن این شانس به گسلی، دقیقا در این مسیر قدم بر خواهیم داشت. او آماده‌ تصاحب این صندلی است و نشان داده که لیاقت آن را دارد. قهرمانی سال 2016 در مسابقات جی‌پی2 یکی از مصادیق آن است. امسال هم در سری سوپر فرمول در ژاپن بسیار خوش درخشیده است.

چندین هفته است که این پیش‌بینی شده بود که این شانس به گسلی در مالزی داده خواهد شد، اما به نظر می‌رسید با توجه به قرارداد منعقد شده‌ کارلوس ساینز با رنو، گسلی جانشین ساینز شود. اما جولین پالمر اعلام کرده است که تا پایان قراردادش صندلی رنو را تحویل نمی‌دهد. این تصمیم باعث شد تا تورو روسو مجبور به برنامه ریزی مجدد شود.

در نتیجه کویات حداقل برای یک مسابقه جای خود را به گسلی می‌دهد. گزارش‌ها حاکی از آن است که گسلی، در مسابقه‌ی ژاپن هم ماشین تورو روسو را خواهد راند.

تاست ادامه داد:

تعویض راننده‌ها با یکدیگر باعث می‌شود اطلاعات بیشتری در مورد آنها بدست بیاوریم و در مورد راننده‌های فصل بعد بهتر تصمیم‌گیری کنیم. به دلایل مختلفی، بعضی فنی و بعضی اشتباهات فردی، کویات نتوانسته پتانسیل خودش را در این فصل نشان دهد. به این دلیل است که در چند مسابقه‌ی بعدی او را کنار می‌گذاریم. این تصمیم باعث می‌شود که گسلی را در شرایط مسابقه نیز ارزیابی کنیم.

علیرغم کنار گذاشته شدن دنیل  کویات از مسابقات پیش رو، او هنوز هم گزینه‌ی اول تورو روسو برای فصل 2018 است. خبر جانشینی گسلی برای مالزی هم بیان کننده‌ی این است که تورو روسو برای راننده‌ی دوم خودش به او علاقه‌مند است.

در حال حاضر گسلی در جایگاه دوم قهرمانی سال رقابت‌های سوپر فرمولا، با تیم موگن است. راننده‎‌ی 21 ساله‌ی فرانسوی فقط نیم امتیاز با پیشتاز مسابقات فاصله دارد.

مرحله‌ی آخر این مسابقات 22 اکتبر -همزمان با گرندپری آمریکا- در پیست سوزوکای ژاپن برگزار خواهد شد.

با توجه به نبود گسلی برای مسابقه‌ی آمریکا احتمالا کویات به جای خود برمی‌گردد. اما اینکه کدام‌ یک در مکزیک، برزیل و ابوظبی مسابقه خواهند داد مشخص نیست.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی