آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

پاسخ منفی تورو روسو به پیشنهاد هوندا

جمعه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۵۰ ب.ظ

هوندا قبل از این، در مذاکره با تیم سائوبر هم توفیقی نداشت. ژاپنی‌ها میخواستند از طریق تامین موتور برای یک تیم دیگر، اطلاعات بیشتری به دست بیاورند تا موتوری قدرتمند را در اختیار تیم مکلارن قرار دهند.

با این که تیم ایتالیایی  برای فصل بعد با شرکت رنو قرارداد دارد اما این گفت‌و‌گو ها طی هفته‌های اخیر در جریان بود. به نظر میرسد، دلیل پایان مذاکرات، عدم توافق طرفین بر مسائل مالی این قرارداد باشد.

با توجه به این که تیم تورو روسو و هوندا وقت اندکی برای طراحی شاسی و موتوری متناسب دارند، مدیران تیم ایتالیایی تصمیم خود مبنی بر عدم همکاری با هوندا را نهایی کردند.

اگر هوندا موتور تیم دوم ردبول را تامین میکرد، بعد از فراری و رنو به سومین تامین کننده‌ی این تیم در سه فصل اخیر تبدیل میشد. اما این اتفاق نیفتاد و تورو روسو فصل بعد را هم با موتور رنو در مسابقات شرکت خواهد کرد.

بعد از انتشار این خبر مدیران دو تیم، تاکنون هیچ مصاحبه‌ای با رسانه‌ها نداشته اند.

گفتنی است که آسمان همکاری مکلارن و هوندا، بعد از گذراندن یک نیم‌فصل ناامیدکننده، تاریک‌تر از همیشه است. تیم بریتانیایی در حالی مشغول ارزیابی تامین کنندگان دیگر است که مدیران فراری و مرسدس به وضوح اعلام کرده‌اند که قصد همکاری با این تیم باسابقه را ندارند.

اگر پیوند بین هوندا و مکلارن گسسته شود، شرکت ژاپنی مجبور به ترک مسابقات فرمول یک خواهد شد و البته رنو به عنوان تنها گزینه‌ی موجود، برای مکلارن باقی خواهد ماند.

میدانیم که مهندسان کار طراحی خودروهای سال بعد را استارت زده‌اند و زمان مکلارن برای عقد قرارداد با رنو روز به روز کمتر میشود اما این مشارکت اگر غیر ممکن نباشد بعید است چون که برند فرانسوی از تاثیر تامین موتور برای چهار تیم، بر پایداری و کیفیت موتورهای خود نگران است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی