آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

هورنر : پنالتی ها ما را گیج می کنند

چهارشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۰۴:۴۷ ب.ظ

در مسابقه روز یکشنبه تقریبا نصف راننده ها پنالتی گرفته بودند، مجموع پنالتی کل راننده ها به 150 رده می رسید و فقط چهار ماشین از رده ای که در تعیین خط به دست آورده بودند مسابقه را آغاز کردند.

هورنر گفت:

باید این مسئله به صورت جدی بررسی شود که آیا راه بهتری برای جریمه کردن سازنده یا ورودی جز به هم ریختن مسابقه وجود دارد یا خیر. تا پایان [فصل] این فقط بدتر می شود و یک شرمساری خواهد بود که ببینیم قهرمان توسط این پنالتی ها مشخص می شود.

کریستین هورنر هم چنین در انتقاد از موتورهای V6 که در ابتدای سال 2014 معرفی شدند گفت:

این موتور از زمانی که معرفی شده است هیچ نتیجه مثبتی برای فرمول یک به ارمغان نیاورده است.

مکس ورشتپن - مسابقه گرندپری ایتالیا 2017

مکس ورستپن – مسابقه گرندپری ایتالیا 2017

قوانین چه می گویند؟

برای 2017 ، هر راننده فقط می توانید به صورت مجاز از هر نوع قطعه پیشرانه چهار بار استفاده کند، این قطعات شامل موتور احتراق داخلی (ice)، سیستم بازیابی انرژی جنبشی (mgu-k)، سیستم بازیابی انرژی گرمایی (mgu-h)، منبع ذخیره انرژی (es) توربوشارژر (tc) و واحد کنترل الکترونیک (ce) می شود و اگر بیشتر از چهار بار از این قطعات استفاده شود به فرد خاطی پنالتی تعلق می گیرد.

هر چند که هورنر معتقد است برای سال بعد که 21 مسابقه داریم و پیشرانه کمتر خواهیم داشت این قانون فقط کار را بدتر می کند.

او گفت:

چیزی که مرا نگران می کند این است که با وجود مسابقه بیشتر برای سال بعد فقط سه موتور داریم. از نظر من این باید دستور جلسه بعدی گروه استراتژی باشد. من سعی کردم در جلسه ای که در ابتدای سال برگزار شد این را تغییر بدهم ولی از من حمایتی نشد. امیدوارم الان با توجه به پنالتی هایی که بعضی تیم ها ممکن است تا پایان سال بگیرند شرایط تغییر کرده باشد.

مشخصا پنالتی ها باید بازدارنده باشند چون هدف اصلی وجودشان کم کردن هزینه ها بود. ولی ما هزینه ای پس انداز نمی کنیم چون موتورها به یک تور جهانی برده می شوند. شاید پنج موتور مقدار درستی باشد نه این که از چهار به سه برسیم.

مسابقه گرندپری ایتالیا 2017

مسابقه گرندپری ایتالیا 2017

بهم ریختگی خط شروع، تعیین کننده در مونزا

هر دو راننده هورنر در بین کسانی بودند که برای مسابقه یکشنبه پنالتی گرفته بودند، ترکیب خط شروع کاملا با چیزی که در تعیین خط به دست آمده بود تفاوت داشت.

برای ردبول، مکس ورستپن در تعیین خط دوم شده بود و با 20 رده پنالتی کارش را از جایگاه 13 شروع کرد. هم تیمی اش یعنی دنیل ریکاردو هم در روز شنبه سوم شد و با 25 رده پنالتی کارش را از 16 ام آغاز کرد و خیلی راننده های دیگر که همین بلا سرشان آمده بود.

هورنر درباره این پنالتی ها می گوید:

درکش برای ما به اندازه کافی سخت است. وقتی به خط شروع می رویم هنوز در تلاش هستیم که بفهمیم دوازدهم بودیم یا سیزدهم. پرز پنالتی گرفت ولی قبل کسی یا بعد کسی؟ خیلی گیج کننده است.

ژان تاد، رئیس فیا بیان کرد که در جلسه پیش رو آن ها مشکل پنالتی ها را بررسی خواهند کرد ولی اذعان کرد که رسیدن به یک راه حل درست ساده نخواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی