هورنر: نگران ماشین ریکاردو بودیم

دنیل از قتل عام پیچ اول مسابقه که همتیمی وی، مکس ورستپن، مقصر آن بود جان سالم به در برد تا در جایگاه دوم پشت سر لوئیس همیلتون به کار خود ادامه دهد.
در حالی که ماشین RB13 ردبول در کل تمرینات و تعیین خط از W08 مرسدس سریعتر بود، ریکاردو نتوانست همیلتون را به چالش بکشد و برای قهرمانی سنگاپور تلاش کند.
بعد از مسابقه هورنر این واقعیت را آشکار کرد که همان اوایل مسابقه ماشین دنیل به مشکل برخورده بود و آنها به دنیل گفته بودند که باید این وضعیت را مدیریت کند و بیش از اندازه فشار نیاورد.
کریستین هورنر در مصاحبه با اسکای اسپورت گفت:
حتی قبل از ماشین ایمنى اول متوجه شدیم که فشار روغن گیربکس به شدت پایین آمده است. به این نتیجه رسیدیم که ماشین نیمی از مسابقه را بیشتر دوام نمیآورد. دنیل دستور تیمی داشت که این وضعیت را مدیریت کند و برای این موضوع باید مقداری از زمان دورهای خود را فدا میکرد. او عملکرد فوقالعادهای داشت و موفق شد برای یک ساعت و نیم بیشتر با آن ماشین رانندگی کند تا به خط پایان برسد.
در پاسخ به این سوال که آیا ریکاردو بدون این مشکل میتوانست برنده مسابقه باشد یا خیر اینگونه پاسخ داد:
قطعا ما میتوانستیم به همیلتون نزدیکتر باشیم و کمی بیشتر روی او فشار بیاوریم اما امروز شرایط، با توجه به باران، فرق داشت. هوا از جمعه سردتر بود و بقیه عوامل تاثیرگذار بودند.
مرسدسها، خصوصا لوئیس روز بسیار قوی را پست سر گذاشتند اما توانستیم جلوتر از والتری بوتاس کار را به اتمام برسانیم.
برای مقابله با والتری، با وجود نقص گیربکس، مشکلی نداشتیم و باعث تغییری در نتیجه ما نشد اما داشتن این نقص باعث شد تا به جای اول، دوم بشویم.