هشدار ماوریک وینیالس به یاماها: تعویض شاسی دردی دوا نمیکند
ماوریک وینیالس معتقد است که تعویض دوباره شاسی، مشکلاتی که در گرند پری اتریش با آن مواجه شدند را حل نمیکند.
هر دو رانندهی یاماها، والنتینو روسی و ماوریک وینیالس، در پیست ردبولرینگ با مشکل اصطکاک چرخ عقب دست و پنجه نرم میکردند، و در آخر هر دوی آنها پشت سر یوهان زارکو، راننده تیم اقماری یاماها، در ردههای ششم و هفتم مسابقه را به پایان رساندند.
بعد از فرمانروایی بی چون و چرای وینیالس در اوایل فصل جاری، پیشتاز امتیازی سابق مسابقات، حتی یک مسابقه را هم، بعد از تعویض شاسی یاماها در آسن هلند، نبرده است، او تنها مسابقه برنو را با سکو تمام کرد.
علی رغم تمام این بد شانسیها در این بازهی زمانی، ماوریک معتقد است که تعویض دوبارهی شاسی کار عاقلانهای نخواهد بود، و گروه او باید تمام تمرکز خود را روی بهینه سازی همین پکیج در تست یک روزه میسانو بگذارند.
رانندهی اسپانیایی یاماها که اکنون 24 امتیاز کمتر از مارک مارکز دارد، گفت:
این مشکل بسیار مهم تر از آن است که بخواهیم دوباره شاسی را عوض کنیم. شاید باید بر روی موتور تمرکز کنیم و به نحوی مشکل را حل کنیم. باید تغییرات عمدهای در تنظیمات کنونی موتور اعمال کنیم و ببینیم که آیا جوابگو هست یا خیر. من نمیخواهم که شاسی عوض شود. میخواهم در پیست میسانو به سختی کار کنم و تلاش کنم تا برای مسابقه سیلوراستون آماده باشم.
هنگامی که از او سوال شد که آیا امکان دارد که به شاسی سال گذشته،که هم اکنون در اختیار یوناس فولگر و یوهان زارکو است، رجوع کنند یا خیر، اینگونه پاسخ داد:
واقعا نمیدانم. تیم از پتانسیل هر دوی این شاسیها آگاه است. من تلاش میکنم تا به بهترین نحو موتورسواری کنم.
تغییر در شیوهی رانندگی
همچنین وینیالس توضیح داد که برای بهره گیری بهتر از شاسی جدید مجبور شده است که از شیوهی رانندگی ذاتی خودش کمی فاصله بگیرد تا پیچهای سریع را از دست ندهد.
وی گفت:
مطمئنا کمی شیوهی رانندگیام را تغییر دادهام، چون اوایل با فشار زیاد ترمز میکردم و اهرم شتاب گیری را به سرعت باز میکردم. اما حالا باید از هر لحاظ بسیار نرم و ملایم برانم تا بتوانم دورهای زمانی خوبی ثبت کنم.
صادقانه بگویم که سبک رانندگی من به مانند شیوهی اول است و همیشه به عمق پیچها میروم. این سبک را از موتو3 تا چند مسابقهی قبل داشتم. اما حالا، باید خودم را با موتور وفق دهم و تلاش کنم تا موتورم عملکرد خوبی داشته باشد.
همانطور که گفتم، برای داشتن عملکردی خوب از موتورم، باید کمی شیوه و سبک رانندگیام را تغییر میدادم.