آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

نا گفته های رنو از قرارداد با مک‌لارن

جمعه, ۲۸ مهر ۱۳۹۶، ۰۷:۴۵ ب.ظ

در حالی که تیم مک‌لارن همکاری خود را با هوندا به پایان رساند این شرکت ژاپنی با تیم تورو روسو به توافق رسید و سال آینده تامین کننده این تیم خواهد بود و مک‌لارن نیز رنو را به عنوان شریک جدید خود برای فصل 2018 بر گزیده است.

با توجه به تغییرات به وجود آمده سیریل ابیتبول مدیر بخش فرمول یک رنو اعلام کرد هیچ ترسی از بوجود آمدن یک رقیب قوی برای فصل آینده ندارد و حرکت رنو را کاملا درست می داند:

در داخل و خارج شرکت بعضی از نگرانی ها وجود داشت اما ما توانستیم این موضوع را توجیه کنیم چون مهم ترین مسئله رساندن شرکت رنو به بالاترین کیفیت است. ما باید استراتژی ها را تغییر دهیم و با مدیریت درست کار را به انجام برسانیم. با تامین کردن تیم های بیشتر گزینه های دیگری نیز برای ما به وجود آمد که کارلوس ساینز از این نمونه هاست.

اکنون دلایل زیادی داریم که این کار را انجام دادیم. ما از مک‌لارن نمی ترسیم چون هدف ما رسیدن به قهرمانی است و باید بتوانیم همه را شکست دهیم. بنابراین ما با تغییر مشتری ها می بینیم که راه درست را انتخاب کردیم.

اگر چه مشخص است موتور رنو با شاسی مک‌لارن سازگاری دارد و باید منتظر یک مک‌لارن قوی در فصل بعد باشیم اما ابیتبول اعتقاد دارد این کار باید انجام می شد:

ما از دردسر تیم های مشتری خود نگران نبودیم. ما می خواهیم با تیم های که حرفه ای و وفادار باشند همکاری کنیم. ما سابقه همکاری طولانی و خوبی با ردبول داشتیم و تورو روسو نیز چهار سال شریک ما بود. در طول همکاری بالا و پایین های زیادی وجود داشت ولی ادامه پیدا کرد و ما هیچ وقت به دنبال لغو قرارداد با هیچ یک از تیم های مشتری خود نبودیم.

اما در نهایت تصمیم گرفتیم که مشتری را تغییر دهیم چون نباید هزینه های فنی زیادی را متقبل شویم به همین دلیل به جای اضافه کردن مشتری تصمیم به تغییر آن گرفتیم و برای داشتن سه تیم با موتور رنو نیاز به یک مبادله بود. ما می خواستیم این مبادله در وقت و شرایط مناسب صورت بگیرد بخصوص از نظر اقتصادی و اینکه هدف ما که بالا بردن کیفیت تیم رنو بود نیز در نظر گرفته شود. وقتی که شرایط کاملا هماهنگ شد این یک کار ساده بود که ما به راحتی آن را به پایان رساندیم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی