آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

مک لارن و هوندا: آغاز یک پایان

چهارشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۰۴:۲۴ ب.ظ

مسئولین تیم مک لارن معتقدند به پایان دوران همکاری خود با کمپانی هوندا برای تامین موتورهای خود رسیده اند.

بر اساس برخی شواهد به دست آمده توسط چند آژانس خبری، پایان همکاری دو کمپانی مک لارن و هوندا قریب الوقوع است. بر اساس گزارش هایی که از مسئولان تیم به دست رسیده، احتمال ابقای فرناندو آلونسو راننده اسپانیایی تیم مک لارن در این تیم زیاد است.

البته باید ذکر کرد نه آلونسو و نه استافل وندورن نتیجه مطلوبی در گرندپری ایتالیا به دست نیاوردند.

زک براون مدیر تیم مک لارن:

ما باید توان رقابت خود را بالاتر ببریم. گرندپری ایتالیا نشان داد تا کنون هیچ پیشرفت قابل توجهی نداشته ایم.

تیم مک لارن در طی گرندپری ایتالیا، جلسات متعددی را با مسئولین تیم رنو برگزار کرد. البته کمپانی فراسنوی رنو، که در حال حاضر تامین کننده موتور برای سه تیم حاضر در فرمول یک است، علاقه ای به بالاتر بردن تعداد این تیم ها ندارد. در ضمن قراردادی بین تورو روسو، که در حال حاضر موتورهای خود را از رنو می گیرد، و هوندا در حال بسته شدن است و همین مساله حضور ادامه دار هوندا در فرمول یک را تضمین می کند. البته لازم به ذکر است، طبق گفته های قبلی قرار بود تا یکشنبه شب خبر عقد این قرارداد اعلام شود که هنوز هیچ کدام از طرفین اظهار نظری نکرده اند.

زک براون مدیر تیم مک لارن گفت هنوز برای فصل 2018 با هیچ کمپانی تامین کننده موتوری به توافق نرسیده اند. در سال 2016 قانونی به مقررات فرمول یک اضافه شد که عنوان می کرد اگر تیمی در آغاز فصل جدید، بدون موتور باقی مانده باشد، یکی از کمپانی های تامین کننده موتور موظف است این قطعه را در اختیار آنها قرار دهد.

براون اذعان می کند:

باید بدانیم که کمپانی های تامین کننده موتور، در آن برهه از فصل هیچ علاقه ای به تحویل موتورهای اضافه ندارند. فعلا مشغول بررسی هستیم و امیدوارم در هفته آینده به تصمیم جامعی برسیم. اولین قطعه دومینو را که رها کنیم، باقی کارها خود به خود انجام می شوند.

خیلی بچه گانه است اگر با شروع فصل جدید بدون موتور بمانیم. مطمئن باشید اجازه نخواهیم داد شرایط به آن نقطه برسند. از اینکه رابطه خوبی با فدراسیون و چیس کری داریم خوشحال هستم، آنها کمک های زیادی به ما کرده اند.

براون در روز گرندپری ایتالیا به خبرنگاران گفته بود در مورد موتور، به دو راهی مهمی رسیده است و تصمیم گیری در این زمینه یکی از دشوارترین انتخاب های مک لارن خواهد بود.

 

آیا آلونسو در فصل 2018 با مک لارن خواهد بود؟

علیرغم اینکه آلونسو پیش از این گفته بود دوست دارد در فصل 2018 شانس بالایی برای پیروزی داشته باشد، پس از گذراندن تعطیلات تابستانی به نظر می رسد کمی رفتارش در مورد تمدید قرارداد تغییر کرده باشد. او می گوید:

از اینکه در مک لارن هستم خوشحالم و فکر می کنم همه مولفه های لازم برای کسب پیروزی را داریم. فکر می کنم در آینده ای نزدیک با مسئولین تیم مذاکره کنم، خواسته ها و پیش بینی ها و اهداف فصل بعد را بررسی کنیم و به موارد لازم برای کسب موفقیت توجه کنیم.

زک براون که قبلا گفته بود مذاکراتشان با آلونسو مسیر خوبی را در پیش گرفته، اکنون امیدوارتر از همیشه به ماندن راننده اسپانیایی در مک لارن است. او اضافه کرد:

فکر می کنم احتمال ماندن فرناندو خیلی بالاست. او می خواهد در فرمول یک باقی بماند و تنها خواسته اش، بالاتر رفتن توان رقابتی ما است.

انتظارات بر این است که عقد قرارداد مک لارن-رنو می تواند آلونسو را مجاب به ماندن کند، اما براون عقیده دارد حتی اگر مک لارن با هوندا ادامه دهد نیز، آلونسو از آنها جدا نخواهد شد. او ادامه می دهد:

با تیمی که اکنون داریم و تغییراتی که در آینده اعمال خواهیم کرد، بعید می دانم آلونسو از مک لارن جدا شود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی