موضع گیری عجیب و معنادار مارک وبر در مورد حوادث سنگاپور
ده ثانیه آغازین گرندپری سنگاپور، تمام این مسابقه را تحت تاثیر قرار داد. سباستین فتل که مسابقه را از رده نخست شروع می کرد سعی بر آن داشت تا کاملا جلوتر از مکس ورستپن راننده تیم ردبول که از رده دوم مسابقه را آغاز کرده بود قرار بگیرد.
کیمی رایکونن از رده چهارم، شروعی به مراتب سریعتر از دو راننده فوق داشت و تلاش هر سه این راننده ها برای از دست ندادن جایگاه والبته حرکت عجیب و عمد مکس ورستپن به سمت چپ باعث شد تصادفی عجیب و تاثیر گذار در ابتدای مسابقه رخ دهد.
پس از پایان مسابقه، علیرغم اینکه فراری و ردبول نظرهای متفاوتی در مورد مقصر این حادثه داشتند، داوران مسابقه تمام اتهامات را پاک کرده و گفتند این حادثه فقط یک تصادف رقابتی بود، چیزی که مارک وبر هم با آن موافق است و دلیلش را سرعت بسیار بالا می داند.
بدون شک سباستین به هیچگونه ای نمی توانست حتی حدس بزند کیمی چنین شروع فوق العاده ای داشته است. پس حواسش فقط معطوف به مکس بود. کیمی بهترین استارت ممکن را داشت و اینکه ببینیم این 3 راننده به چنین شکل دلخراشی با هم برخورد کرده اند ناراحت کننده است.
فتل داشت سعی می کرد سمت چپ را کاملا ببندد و کیمی بیشترین جریمه را برای بهترین شروعش گرفت، شروعی که تمام مسابقه را تحت تاثیر قرار داد.
در سال 2010 و طی گرندپری ترکیه، برخوردی بین مارک وبر و سباستین فتل، که آن ازمان از رقبای اصلی هم بودند، اتفاق افتاد. در طی آن برخورد، فتل در آخرین سکتور پیست، از مارک وبر سبقت گرفت اما احتمالا زودتر از آنچه باید فرمان را می پیچانده، اقدام به این کار کرده است و تصادف به وقوع پیوست و سباستین مجبور به کناره گیری از مسابقه شد.
وبر که در سالهای 2009 تا 2013 هم تیمی فتل در تیم ردبول بود، با اشاره به لوئیس همیلتون که با پیروزی در گرندپری سنگاپور اختلاف امتیازش با فتل در جدول قهرمانی را به 28 امتیاز رساند و صدرنشین ماند، گفت، این همیلتون بود که بخاطر پیروزش اش در گرندپری 2010 ترکیه مورد توجه قرار گرفت.
مارک وبر پس از بازبینی تصادفش با فتل گفت:
مشخص است که سرعت های متفاوتی داریم، بالاتر از 310 کیلومتر بر ساعت. فکر می کنم سباستین باید پس از سبقت گیری کمی جلوتر برود چون هنوز تمام بدنه ماشین عبور نکرده است. همه این اتفاق ها رخ داد و لوئیس دور از تصادف ها، فقط نگاه کرد و بهترین بهره را برد.
چیزی که وبر را ناراحت می کرد این بودکه راننده ها با چنین شراطی سنگاپور را ترک کردند.
مضحک است! تمام شد! سباستین سنگاپور را ترک کرد و فراری صفر امتیاز گرفته است. مکس صفر امتیاز گرفته است و همگی از رقابت قهرمانی دور مانده است. واقعا عصبانی هستم، مسابقه ای که می توانست فوق العاده باشد اینگونه تمام شد. اکنون که به چهره این راننده ها نگاه می کنم درک می کنم چه غوغایی درونشان به پاست. اما مجبور هستند به حرفای تحلیلگران گوش دهند و هیچ حرفی نزنند.