مارکز: نمیتوانید سطح تنش و تمرکز را تصور کنید
مارک مارکز وسوسه شده بود تا با یک سواری ایمن با 20 امتیاز حاصل از ردهی دوم میسانو را ترک کند، اما ناگهان فکر دیگری به ذهنش خطور کرد، ارزش 5 امتیاز اضافهای که میتوانست امتیازات را در صدر مساوی کند.
مارکز میتوانست جایگاه دومی خود را حفظ کند اما به جای این کار تصمیم گرفت تا شانس خود را امتحان کند و برای قهرمانی میسانو بجنگد.
با این حال از درگیر شدن بیش از حد با دنیلو پتروچی دوری میکرد و ترجیح میداد کمترین ریسک ممکن را متحمل شود. مارک تصمیم به حمله برای قهرمانی گرفت اما فقط در یک دور کار را تمام کرد. خبری از سبقتهای متوالی، جنگیدنهای پیاپی و نفسهای حبس شده در سینه نبود. یک سبقت در نقطهای عالی و حرکت به سمت خط پایان با نهایت توان؛ این دقیقا کاری بود که موتورسوار اهل سرورا انجام داد. سریعترین دور مسابقه را هم در دور پایانی ثبت کرد و با اختلافی بیش از یک ثانیه با پتروچی از خط پایان گذشت.
وقتی موتورسواران در خط استارت قرار گرفتند، سه مدعی اصلی قهرمانی سال در خط اول حضور داشتند و شانس هر سه تقریبا برابر بود، اما گاهی اوقات برنده، آن کسی است که شجاع باشد. و مارکز قطعا برنده این مسابقه بود. نه تنها امتیازات خود را در صدر جدول با آندره دویزیوسو برابر کرد بلکه صدر جدول را هم از او پس گرفت. مارک به لطف داشتن رده دومی بیشتر در طول فصل در صدر است. حتی تعداد بردهایشان نیز برابر است. نبردی نزدیکتر از این میخواهید؟
برای مارکز وقت آن رسیده که از خاک رقیب به پیست خانگی خود برگردد؛ آراگون، همان پیستی که مارکز استاد آن است و کسی نتوانسته به اندازه او در این پیست سریع باشد. 6 پول پوزیشن در 7 فصل اخیر این گفته را اثبات میکند.
مارکز در مصاحبه با موتو جی پی گفت:
مسابقه فوقالعادهای بود. نمیتوانید سطح بالای تنش و تمرکز در پیست را تصور کنید. بسیار سخت است که در چنین مسابقه طولانی و پر تنشی تمرکز خود را حفظ کنید. در طول مسابقه حس میکردم در حال تغییر هستم. شروع زیاد خوبی نداشتم اما رفته رفته به حالت عادی برگشتم و کمی بعد احساس کردم که میتوانم بهتر باشم. اوایل به فکر قهرمانی سال بودم و به خودم گفتم که جایگاه دوم کفایت میکند، اما به این فکر افتادم که بس است، توانایی اول شدن را دارم پس برایش تلاش میکنم چون شما هیچوقت نمیدانید که در آخرین مسابقه در والنسیا حسرت این 5 امتیاز را خواهید خورد یا خیر.
در طول مسابقه سعی کردم پا به پای دنیلو و بقیه موتورسواران بروم چون به خاطر سانحه تمرین صبح کمی میترسیدم. به نظرم سانحه خوبی بود. اگر آن اتفاق برایم نمیافتاد در مسابقه به زمین میخوردم. پس برایم یک اخطار به حساب میآمد. پس فقط به دنبال دنیلو سواری کردم و سبقتی که برایش به خوبی برنامهریزی کرده بودم را گرفتم. به هیچ وجه نمیخواستم با او، آن هم در پیست خانگیاش درگیر شوم. میخواستم از او سبقت بگیرم و در یک دور کار را تمام کنم، ریسک بیشتر از یک دور یا پیچ آخر را نمیخواستم.
وی ادامه داد:
قبل از مسابقه به تماشای مسابقات موتو 2 و موتو 3 نشسته بودم. شرایط بسیار سختی بود چون میدیدم که موتورسواران بسیار زیادی به زمین میخورند، حتی موتورسواران برتر هر کلاس. میدانستم اگر به زمین بخورم آندره قطعا دوم یا سوم میشود و این یعنی سختتر شدن کار برای قهرمانی سال. اما شما باید برای چنین شرایطی آماده باشید و بتوانید همه چیز را کنترل کنید، و وقتی این کار را به بهترین شکل ممکن انجام میدهید لذت فوقالعادهای دارد. رقابت امسال فوقالعاده است و شما هرگز نمیتوانید پیشبینی کنید چه اتفاقی خواهد افتاد. بعد از سیلوراستون احساس ناامیدی میکردم و به این برد به شدت احتیاج داشتم. به همین دلیل بود که ریسک آن سبقت را به جان خریدم، به خاطر اینکه اکثرا در میسانو خوب نیستم. حالا نوبت آراگون است و سعی میکنم بهترین نتیجه را بگیرم. آندره در هر پیستی قوی ظاهر میشود، دوکاتی در هر پیستی قوی ظاهر میشود و ماوریک وینیالس نیز آنچنان از قافله عقب نیست.