لوئیس همیلتون: ورستپن در نقطه کور فتل بود
لوئیس همیلتون به این مسئله اشاره کرد که احتمالا سباستین فتل نمىتوانسته مکس ورستپن و کیمى رایکونن را قبل از تصادف ببیند.
فتل، رایکونن و ورستپن، هرسه بر اثر این تصادف حاصل از ناشی گری مکس ورستپن از دور مسابقه مارینا بِى خارج شدند،
ورستپن تغییر جهت فتل براى دفاع از استارت ضعیفش را متقاعدکننده
مىداند، اما فتل مکس ورستپن را به کوبیدن عمدی خودرویش به کیمی محکوم میکند.
همیلتون که از جایگاه پنجم کار را آغاز کرده بود، موفق به برد مسابقه شد تا فاصله خود را با فتل، در فاصله شش مسابقه مانده به پایان فصل، به ٢٨ امتیاز برساند.
وقتى از لوئیس در مورد استارت مسابقه سوال شد او اینگونه پاسخ داد:
اغلب اوقات وقتى شما استارت مىزنید و مىخواهید از بقیه جدا شوید، واقعا نمىبینید که چه کسى در جایگاه دوم است. مانند استارتى که من در مونزا داشتم. تصادف در یک مسابقه بدترین اتفاقى است که مىتواند براى یک راننده رخ دهد.
در استارت، رقیبان در نقطه کور شما هستند، این در صورتى است که استارتى به خوبى شما یا حتى بهتر از شما داشته باشند. اولین فکرى که به ذهنتان مىرسد این است که جلوى حمله آنها را بگیرید، پس به داخل مىآیید تا مانع از سبقت آنها شوید. فکر مىکنم این دقیقا کارى است که سباستین انجام داد.
وقتى این حرکت را انجام مىدهید آنها به ناگاه در آینه ماشینتان ظاهر مىشوند. آن وقت متوجه مىشوید که آنها کجا قرار دارند یا اینکه آنها در کنار شما هستند و شما از کنار ویزور مىتوانید آنها را ببینید.
نمىدانم که سباستین این احساس را داشته است یا خیر. من تمرکز کامل خودم را بر روى استارت بهتر از دنیل ریکاردو گذاشته بودم.
کیمى را دیدم، پس فقط حواسم به سمت چپ بود تا اگر قرار است اتفاقى رخ دهد پیچ یک را مستقیم طى کنم تا آسیبى به من نرسد، از این موضوع اطمینان داشتم.
ریکاردو نیز از هرج و مرج پیچ اول جان سالم به در برد تا بعد از همیلتون در جایگاه دوم به کار خود پایان دهد.
دنیل در مورد استارت گفت:
استارت ضعیفم باعث شد تا اتفاقاتى که در حال رخ دادن بود را بهتر ارزیابى کنم. کمى زمان بیشترى داشتم تا ببینم چه در جریان است. فقط تلاش کردم محتاطانه رانندگى کنم و توجه کامل به جلو داشته باشم و خوشبختانه این درستترین کار ممکن بود.
قطرات آبى که از ماشین جلویى پرتاب مى شد خیلى بد بود، پس انتظار مىرفت که چند پیچ اول پر هرج و مرج داشته باشیم.