آخرین اخبار موتوراسپرت

طبقه بندی موضوعی

فرمول یک در راس ورزش های موتوری باقی خواهد ماند

چهارشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۰۷:۱۹ ب.ظ


گانتر اشتاینر رئیس تیم هاس معتقد است حتی با ظهور و پیشرفت رقابت های فرمول E، خدشه ای به جایگاه فرمول یک در میان ورزش های موتوری وارد نخواهد شد.

رقابت های قهرمانی ماشین های کاملا الکتریکی در هفته های گذشته به شکل بی سابقه ای مورد توجه قرار گرفته است، تا آنجا که مرسدس تصمیم گرفته از دی.تی.ام انصراف داده و تا سال 2019 به فرمول ای بپیوندد. پورشه نیز تصمیم گرفته به جای شرکت در رقابت های استقامتی LMP1 در فرمول ای شرکت کند. کمپانی های دیگری همچون رنو و جگوار نیز تصمیم های مشابهی دارند.

اما اشتاینر معتقد است فرمول یک نقطه نهایی و بالاترین سطح از رقابت ها را برای علاقه مندان به نمایش خواهد گذاشت.

هنوز هم جایگاه فرمول یک دست نیافتنی است. ممکن است تصورات بر این باشد که فرمول ای توجه بسیاری را به خود جلب کرده و خیلی ها مایل باشند در این رشته فعالیت کنند. زمانی که تعداد تیم ها بالاتر برود و رقابت در فرمول ای سخت تر شود شاید تیم ها دیگر شوق اولیه را از دست بدهند. رقابت اصلی زمانی شروع خواهد شد که تیم ها به دنبال دست یافتن به قدرت تصمیم گیری و کسب اعتبار در فرمول ای باشند. البته باید بگویم مواردی که ذکر کردم تهدیدی برای فرمول ای نخواهند بود و فقط می توانند موانعی برای شرکت کنندگان باشند.

قبول ندارم که فرمول ای راهی نو برای تولید خودروهای جاده ای الکتریکی است. بدون شک فرمول یک با اختلاف بسیار زیادی در راس ورزش های موتوری قرار دارد. دلیل این توجه به فرمول ای را درک می کنم، به طور مقطعی مورد توجه قرار گرفته و همه می خواهند بخشی از این موج باشند.

یکی دیگر از دلایل علاقه مند شدن تیم ها و کمپانی ها هزینه های پایین ترش نسبت به فرمول یک است.

نسبت به فرمول یک خیلی ارزان تر است پس راحت تر می توانی خودت را برای ورود به این رشته راضی کنی. مرسدس قطعا هزینه های بسیار کمتری نسبت به دی.تی.ام در فرمول ای خواهد داشت. همین مسئله برای پورشه صادق است اگر از WEC به فرمول ای برود. اما اگر با این کار نتوانند نظر مخاطبینشان را جلب کنند، نمی دانم چگونه می خواهند این پشتیبانی از دست رفته را بازیابی کنند. حتی در فرمول یک هم سخت می توانید نظر طرفداری که از شما نا امید شده را برگردانید با اینکه بهترین راننده ها اینجا هستند.

چیس کری ، رئیس جدید فرمول یک

چیس کری رئیس جدید مسابقات فرمول یک نیز ظهور فرمول ای را مساله ای نه چندان مهم دانسته است

رخداد این هفته آیوتا که مربوط به فرمول ای بود نظر من را عوض نکرد. برای شرکت های اصلی تولید کننده خودروهای درون شهری حرکت به سمت الکتریکی کردن موتورها ضروری و طبیعی است. اما هیچ دلیل منطقی وجود ندارد که این پدیده را وارد دنیای رقابت کنیم. کاملا موافق هستم که باید نگران شرایط آب و هوایی زمین باشیم اما دو مساله رقابت اتومبیل سواری و شرایط آب و هوایی دو شاخه کاملا مجزا هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی